ÚPRAVY

Motor FIAT Punto I 1,2 44kw 60hp

je to jednobodové vstrekovanie, riadiaca jednotka a kabeláž k nej je z punta, RJ je upravená konkrétne vylúčený imobilizér, ináč by to nešlo(1,2)

__________________________________________________________________________
Rozpera predných nosníkov tlmičov


__________________________________________________________________________
Šnorchel

__________________________________________________________________________
Ochranný kryt motora + šekle na ťahanie

__________________________________________________________________________
Zodvihnutie podvozku

predok: zadné pružiny škoda felicia combi (lift 6cm) + 4cm podložky na uložení tlmiča, mechanicky výsledné zodvihnutie predku je 10cm

 

Zadok: prerobená náprava na pružiny

__________________________________________________________________________
Zníženie motora, prevodovky, ramien a spodného ochranného krytu motora o 3cm

Predok Pandy je zodvihnutý až 10cm, tak boli problémy s prevodovkou, bol veľký uhol poloosí takže to tam búchalo, mohol som auto znížiť odobratím podložiek z uloženia tlmiča, ale potom by karoséria nebola v rovine, teraz je predok taký vysoký ako zadok ( z pohľadu nášlapov). Svetlá výška predku je 24cm na kolesách s priemerom 61cm - Truck 2000 185/65 R14

__________________________________________________________________________
Zmena odklonu predných kolies

Po zodvihnutí predku či 3cm, či 4cm... a tak isto aj 10cm, predné kolesá zmenia odklon. (vrchné diery ramien sú prevarené o 4mm)

__________________________________________________________________________
Príruba Fiat 127

po zodvihnutí predku ovisnú poloosi a pri krížení prednej nápravy poloos sa oprie o originál hliníkovú prírubu a tá praskne, príruba drží vymezdovací krúžok predného diferenciálu a manžetu krátkej poloosi o prevodovku, preto som nahradil hliníkovú prírubu za kovovú z Fiata 127, a je po problémoch :-)

__________________________________________________________________________
Rozšírenie náprav podložkami

Podložky vpredu, vzadu 30mm na stranu + rozšírenie jedným diskom 45mm, výsledné rozširenie je 15cm na nápravu.

__________________________________________________________________________
Predné sedačky FIAT Punto I 

__________________________________________________________________________
Navijak ATV 3500lbs

Syntetické lano (15m), bezdrôtové DO, ťažná sila 1,6t, uchytenie je vidieť na fotke.

__________________________________________________________________________
Pevnostné nášlapy

__________________________________________________________________________
Odklápacia konštrukcia rezervného kolesa na kufri

__________________________________________________________________________
Pevnostná záhradka

(strešný nosič)

__________________________________________________________________________
Prídavné svetlá  

 Všetky svetlá idú cez relátka a vypínače (1 pár = 1 relátko + 1 poistka + 1 vypínač)

 ________________________________________________________________
Uloženie kardanu (LADA 2101)

často sa stáva, že sa vytrhne originál uloženie kardanu a to hlavne po zodvihnutí zadku podlžkami pod perami, preto som sa rozhodol pre túto úpravu lebo je to oveľa pevnejšie ako originál pandové, dajú sa tu meniť ložiská (na pandovom nie) a cenovo sa to ani nedá rovnať

__________________________________________________________________________
Off road pneumatiky - Truck 2000 a disky ARO-10

Terénne pneumatiky Truck2000 v rozmere 185/65 R14 s priemerom 61cm

Disky 14" ARO-10 prevarený stred na rozteč 4x98 ET diskov je cca -5

__________________________________________________________________________
Šnúry proti konárom

Na kapote sú prinitované 2 pliešky, na nichsúnavarené M10 matky, na streche sú privarené matky o záhradku, na matkách sú malé šekle, na lankách sú urobené oka a na koncoch laniek sú španováky, lanká sú odnímateľné, stačí pootvoriť kapotu a zvesiť ich. (závity španovákov je dobré zaistiť ja som ich zaletoval, aby sa nárazmi konárov nepovolovali)

__________________________________________________________________________
Predný pevnostný nárazník

Hrúbka plechu je 2mm, uchytenie nárazníka je vidieť pri uchytení navijaka. Váha tohto nárazníka s prídavnýmisvetlami, a prievlakom na navijak je 16kg.


__________________________________________________________________________
Vyváranie, príprava na striekanie a striekanie

__________________________________________________________________________
Prerobenie zadnej nápravy z listových pier na vynuté pružiny

Pri prehrabovaní zadnej nápravy skúca listové perá, tým pádom náprava podskakuje, aby som tomu zabránil musel som prerobiť zadnú nápravu z listových pier na pružiny a ramená

Pružiny som použil zadné z Pandy 4x2 a púzdra do ramien sú z listových pier z Fiata 126p, panhardká tyč je z Lady 2101 skrátená o 21cm, ramená, držiaky atď. som vyrábal

.

__________________________________________________________________________
Zadné kotúčové brzdy

Strmene a brzdové platničky z Alfa Romeo 145 - zadné
Príruba a kotúče z Pandy - z predu
Lanká ručnej brzdy vyrobené na mieru

__________________________________________________________________________

Výfuk - pôvodná rúra mala priemer cca 35mm, teraz 60mm, vyhodený katalizátor a Pandový tlmič výfuku som nahradil tlmičom z Felicie 1,3

__________________________________________________________________________

Protišmykový AL plech na kapote a na záhradke, prichytený nitmi 

__________________________________________________________________________ 

Bedňa na náradie - drevotrieska 18mm, vybavená aj kompresorom na kolesá (2-valec)

__________________________________________________________________________

Posunutá zadná náprava o cca 25mm dozadu - zosilené nastavovacie ramená (uhol a geometria nápravy)

__________________________________________________________________________

Beadlocky - pálené laserom z 5mm hrubej platne (výkresy môžem poslať na požiadanie mailom)

__________________________________________________________________________

Zadný pevnostný nárazník - uchytenie je vidieť na fotke, plech má hrúbku 2mm, nové osvetlenie špz-tky, váha nárazníka je max. 15kg

 

__________________________________________________________________________

Sériový stav

2009

Po vyše pár rokoch práce

11/2011

5/2012

Na tejto Pande mám odrobené niečo cez 2 roky tvrdej, špinavej práce,skúšania, dopasovávania, dorábania, prerábania a opravovania, stále je čo robiť, ale stojí to za to :-)  Takáto Panda je len jedna, preto ma neláka okukaný Patrol alebo niečo podobné. Zúčastňujeme sa aj rôzných off roadových zrazov a pretekov, niekedy sa zadarí a prichádzame domov aj s pohárom, ale niekedy aj s novou robotou, patrí to k tomu. Pandy sa nevzdám, a nič iné ani nechcem zato, že je to Panda... :-)